فروشگاه اپل آیدی کارتی و گیفت کارت فیزیکی

خرید گیفت کارت پلی استیشن ، آیتونز ، گوگل پلی و استیم والت و اپل آیدی آمریکا

  • شماره همراه 09907600017
  • مشاوره رایگان 09120230930
  • شماره ثابت 02166341917

برای ایجاد سفارش ابتدا باید در سایت عضو شده باشید در پنل کاربری قسمت گزارش خرید می توانید لیست گیفت کارت های خریداری شده را مشاهده نمایید.

کد محصول بلافاصله بعد از خرید تحویل داده میشود در بعضی موارد کد محصول بعد از تایید خرید برای شما ارسال می شود.

جهت دریافت راهنمایی و بررسی مشکلات احتمالی می توانید از طریق قسمت تماس با ما و پشتیبانی با ما در ارتباط باشید

جستجو

آیا ایکس باکس وان ایکس قویترین کنسول دنیاست؟


ایکس باکس وان ایکس

ماکروسافت با توجه به قدرت 6 ترافلاپی در پردازش بیان کرده است کنسول جدید خود یکی از قوی ترین دستگاه هایی است که تا به حال دیده ایم.

 

ترافلاپ چیست؟

ترا فلاپ

فلاپ مخفّف عبارت Floating operation per second میباشد که اگر بخواهیم ترجمه‌اش کنیم، عملیات اعشاری در هر ثانیه میشود، ترا به معنی تریلیون است، به عبارت دیگر یک ترافلاپ یعنی یک میلیون عمل اعشاری در هر ثانیه.

به عنوان مثال: فلاب را به عنوان یک ماشین قدرتمند با قدرت موتور300  اسب بخار با ماشینی که قدرت موتورش 100

 میباشد مقایسه کنید، می‌توان گفت که ماشین اول، با قدرت پردازش شش ترافلاپ پردازش بهتری نسبت به ماشین دوم با قدرت پردازش دو ترافلاپ دارد.

خب حالا که کمی فلاپ را بیشتر درک کردیم به نظرتان ایکس باکس وان ایکس چطور عمل کرده؟ نگاهی به جدول زیر بیاندازید.

رتبه بندی کنسول ها

 

همانطور که میدانید قدرت کنسول ها نسبت به گذشته بیش از هرچیز دیگری افزایش پیدا کرده.

محبوبیت کنسول ها

در لیست زیر نگاهی می‌اندازیم به قدرت برخی از کنسول‌های معروف:

 

نینتندو ۶۴: ۱۰۰ مگافلاپ

پلی استیشن: ۱۰۰ مگافلاپ

پلی استیشن ۲: ۶۲۰۰ مگافلاپ

گیم کیوب: ۹۴۰۰ مگافلاپ

ایکس باکس: ۲۰۰۰۰ مگافلاپ

ایکس باکس ۳۶۰: ۲۴۰۰۰۰ مگافلاپ

پلی استیشن ۳: ۲۳۰۰۰۰ مگافلاپ

نینتندو وی: ۱۲۰۰۰ مگافلاپ

نینتندو وی یو: ۳۵۲۰۰۰ مگافلاپ

پلی استیشن ۴: ۱۸۴۳۰۰۰ مگافلاپ

ایکس باکس وان: ۱۳۱۰۰۰۰ مگافلاپ

ایکس باکس وان اس: ۱۴۰۰۰۰۰ مگافلاپ

پلی استیشن ۴ پرو: ۴۲۰۰۰۰۰ مگافلاپ

ایکس باکس وان ایکس: ۶۰۰۰۰۰۰ مگافلاپ

 

کنسول ایکس باکس با توجه به اینکه قدرت بیشتری نسبت به دیگر دستگاه ها دارد،  اما با یک مشکل همراه است که ایکس باکس ۳۶۰ و وی یو از پلی استیشن ۳ قدرتمند تر هستند؟!

مقایسه عدد ترافلاپ ها به تنهایی همه چیز را حل نمیکند و اگر به مثال ماشین که در بالا به آن اشاره شد برگردیم، متوّجه خواهیم شد که یک پریوس (Prius) احتمالا یک کامیونت را در یک مسابقه‌ شکست خواهد داد، علی رغم قدرت پایین تر موتور، چرا که یک کامیونت نیاز دارد وزن بیشتری را حمل کند در صورتی که پریوس اینطور نیست.

 

نگاهی عمیق تر به درون ایکس باکس وان ایکس

سی پی یو ایکس باکس وان

کنسول‌های بازیسازی مدرن بر چهار قطعه‌ی اصلی استوار هستند: پردازنده‌ی مرکزی (CPU)، پردازنده‌ی گرافیکی (GPU)، هارد دیسک ذخیره سازی و رم. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ساده ترین تعاریف این قطعات آشنا کنیم.

پردازنده‌ی مرکزی در واقع  سیستم عصبی یک کامپیوتر است و به هر قطعه‌ می‌گوید چه کاری را با چه سرعتی انجام دهند، پردازنده‌ی گرافیکی، عضلات کامپیوتر است که کار‌های سنگین را بر عهده دارد، هارد درایو حکم یک صندوق را دارد که هرچه این صندوق بزرگ تر باشد، وسایل بیشتری در آن جا می‌گیرد و در نهایت  رم، تعداد دست‌هایی است که می‌تواند از این جعبه وسایل را بیرون بیاورد که هر چه ما دست‌های بیشتری داشته باشیم، وسایل بیشتری را بیرون خواهیم آورد.

ما میدانیم که پردازنده‌ی گرافیکی ایکس باکس وان قدرتی برابر با ۶ ترافلاپ را داراست خب اکنون پردازنده‌ی مرکزی، هارد و  رم آن چطور مقایسه می‌شوند؟

تفاوت cpu کنسول ها

پردازنده‌ی مرکزی در دستگاه ایکس باکس وان ایکس دارای ۸ هسته میباشدکه هر کدام با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز فعّالیت می‌کنند، نزدیک ترین تعقیب کننده‌ی این پردازنده،  پلی استیشن ۴ با 8 هسته است، نکته‌ی بزرگی که باید اینجا به آن دقت داشت، جهش عظیمی است که بین ایکس باکس وان و اسکورپیو وجود دارد، ما تقریبا بیش از یک سوم افزایش سرعت نسبت به کنسول قبل داشتیم. اتفاقی که به معنای سرعت بیشتر در تغییر فرایند هاست.

به عبارت دیگر، هر زمان که پردازنده‌ی مرکزی ایکس باکس وان ایکس دستوری نظیر نشان دادن یک عکس یا بارگذاری یک برنامه را دریافت می‌کند، ۳۰ درصد، سرعت بیشتری نسبت به ایکس باکس وان دارد که البته اینکه آیا واقعا این اتفاق می‌افتد یا نه بستگی به بهینگی نرم افزاری سیستم هم دارد.

در قسمت بعدی ما با هارد رو به رو هستیم، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ هردو با هارد‌های ۵۰۰ گیگابایتی هستند، در حالی که پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس با درایو‌های ۱ ترابایتی به بازار وارد شدند، بدیهی است که کنسول‌های جدیدتر می‌توانند دو برابر نسخه های قبلی بازی کنند و اطلاعات را ذخیره نمایند، توجّه به مبحث هارد اهمیت زیادی دارد بطوریکه پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان دارای هارد درایو‌هایی با سرعتی حدود ۵۴۰۰ rpm هستند، در حالی که این مقدار برای ایکس باکس وان ایکس هنوز مشخص نیست، امّا دیجیتال فاندری اعلام کرده که نسبت به کنسول‌‌های گفته شده در بالا، با افزایش  ۵۰ درصدی رو به رو بوده است.

نکته: هاردهایی که پر سرعت هستند، زمان بارگذاری کمتری دارند به عنوان مثال، بازی دستینی حدود ۷۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سیستم منو به حالت بازی برود.

تفاوت ram کنسول ها

علاوه بر مباحث مربوط به ترافلاپ، موضوع رم در ایکس باکس وان ایکس یکی از مهمترین پیشرفت‌های کنسول آمریکایی به شمار میرود، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان دارای رم‌های ۸ گیگابایت هستند که سرعت‌های متفاوتی دارند، نه تنها ایکس باکس وان ایکس دارای رم قدرتمندتری با مقدار ۱۲ گیگابایت است، بلکه علاوه بر آن دارای برتری دیگری به نام GDDR5 هم میباشد.

DDR5  مخفّف Double data rate type five است که مدلی جذابتر و جدیدتر نسبت به DDR4  که خودش جدید تر از DDR3 است ، میباشد.

رم کنسول ایکس باکس وان سریعتر از پلی استیشن ۴ میباشد، هرچند که استفاده‌ی ایکس باکس وان از سیستم DDR3  کمی قضایا را متفاوت مي‌کند ولی استفاده پلی استیشن ۴ از DDR5 کاملاً طبیعی است و سیستم ایکس باکس وان برای رقابت نیاز به سرعت بیشتری دارد.

شرکت مایکروسافت، ۳۲ مگابایت حافظه ثابت رم را در ایکس باکس وان جایگذاری کرد تا این کنسول در مباحث چند تکلیفی (Multitasking) مشکلی نداشته باشد همچنین این شرکت روی این موضوع که گیمر‌ها احتمالاً علاقمندند تا به سرعت بین بازی‌ها و برنامه‌ها سوئیچ کنند حساب کرده بود، امّا در نهایت به سردردش نمی‌ارزید و در ایکس باکس وان ایکس خبری از ESRAM‌ نبود.

xbox one

 با توجّه به قول مایکروسافت به منظور عرضه نشدن بازی انحصاری برای ایکس باکس وان ایکس، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان می‌توانند از ویژگی های کاربردی چشمگیر این کنسول استفاده کنند تا بازی‌ها را با برتری‌های زیادی نسبت به دیگر کنسول‌ها، بر روی ایکس باکس وان ایکس عرضه کنند، واضح ترین برتری، استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی است، جایی که ابعاد تصاویر به شدت بالا رفته و مایکروسافت اعلام کرده که اسکورپیو قدرت رندر بازی‌ها را در رسولوشن 4K دارد.

با در نظر گرفتن اینکه ایکس باکس وان بر خلاف رقیب ژاپنی خود دارای ویژگی بوست مُد (Boost Mode) نیست، مایکروسافت درباره‌ی این موضوع اعلام کرده که ایکس باکس وان ایکس همه چیز را  بهتر و با فریم پایدارتری اجرا میکند، آلبرت پنلو در توئیتی اعلام کرد که این کنسول به طور مداوم در حالت بوست مُد قرار دارد، در حالی که مایک ایبارا معاون رئیس ایکس باکس و ویندوز گیمینگ جزئی تر در این باره توضیح داده است.

 

بسیاری از بازی‌هایی که امروزه برای S به عرضه می‌رسد، در ابعاد پویا نوشته میشوند و در زمان‌های مشخص، با توّجه به صحنه، بالا و پایین میروند، روی ایکس همه چیز به بالا گرد خواهد شد، حتی بازی‌های ۳۶۰ هم بهتر اجرا می‌شوند. خیلی از آن بازی‌هایی که لکنت داشتند. این اتفاق فوق‌العاده است. بعضی بارگذاری ها که حدود ۱۵ ثانیه طول می‌کشیدند حالا در عرض ۷ ثانیه انجام می‌شوند، این تغییر بزرگی است چرا که زمان بارگذاری و مسائلی مشابه، اکنون خیلی سریعتر و بهتر انجام می‌شوند.

احتمال ارتقا یافتن بازی‌های ایکس باکس وان ایکس  برای نمایش چشم‌انداز‌هایی با عمق بیشتر و شبیه سازی فیزیکی دقیق ترزیاد است،  به این فکر کنید که گیاهان و درختان در بازی‌هایی نظیر اسکایریم یا Fallout 4 وقتی روی یک پی سی ضعیف اجرا می‌شوند چطور هستند و وقتی همان بازی را بر روی سیستم‌های قوی‌تر اجرا می‌کنیم چه تفاوت‌هایی دارد، این اتفاقی است که رم های قوی‌تر در آن نقش مهّمی ایفا می‌کنند.

پردازنده‌‌هایی که سرعت بالایی دارند باعث تغییرات قابل توجهی در بازی‌ها نمی شوند، امّا سیستم عامل به شدت کندی که ایکس باکس وان در بدو ورود به بازار داشت، با پردازنده‌ای قوی‌تر کمی پویا تر خواهد بود. اگر شما از ایکس باکس وان به عنوان یک دستگاه مولتی مدیا استفاده می‌کنید، آنوقت پردازنده‌ی قوی‌تر، یک موهبت خواهد بود.

0